LPG je mednarodna okrajšava za liquefied petroleum gas, kar v prevodu pomeni utekočinjeni naftni plin (UNP), zmes propana in butana, v literaturi pa lahko najdemo se nazive propan-butan in druge, medtem ko je ustaljen naziv pri nas avtoplin. Avtoplin je alternativno gorivo, ki je trenutno najbolj ekonomično, obenem pa tudi zelo ekološko gorivo.
Avtoplinski pogon je možno vgraditi v skoraj vsa vozila na bencinski pogon. Poleg avtoplina vedno priporočamo dodatek aditiva za hlajenje in mazanje ventilov.
Odvisno je od velikosti prtljažnika, v katerega se vgrajuje, kakor tudi od tipa vozila, kamor se vgrajuje avtoplinski sistem in tudi od samega vgrajenega rezervoarja. Pri cilindričnih rezervoarjih se v povprečju izgubi 20-30% prostora. Torodialni rezervoarji (oblika avtomobilske gume) se vgrajujejo v prostor, ki je namenjen za rezervno gumo, tako da ostane pri taki vgradnji prtljažni prostor nespremenjen.
Po vgradnji sistemov, ki se dandanes pri nas serijsko vgrajujejo, je izguba moči praktično zanemarljiva, saj po testiranjih, ki jih je opravil proizvajalec plinskih naprav Landi Renzo znašala manj kot 2%.
Po vgradnji je potrebno opraviti atest, vendar pa vam to pomagajo urediti naši strokovnjaki po vgradnji avtoplinske naprave v vaše vozilo. Opravljen atest vam daje varnost in prepričanje, da je vgradnja avtoplinskega pogona opravljena na strokoven in varen način, skladen z vsemi standardi.
Serijsko vgrajujemo opremo po kvaliteti trenutno najbolj priznanih proizvajalcev Landi Renzo, tudi Reg Omvl, Zavoli, Emer, Mimgas…, ki je ustrezno homologirana in atestirana. Servisiramo pa tudi avtoplinske sisteme nižjega kakovostnega razreda, kot je Tartarini, Lovato, Autogas Italia in HL Propan, Prince, Oscar, Stag, AC…. Jamčimo za strokovno vgradnjo, saj so vsi naši serviserji šolani pri proizvajalcih opreme in imajo opravljene izpite za inštalaterja opreme. Garancija na vrhunski avtoplinski sistem je pet let.
Ne, ni nevarnosti eksplozije, ne pri visokih temperaturah, pri požaru ali v primeru nesreče. To je zagotovljeno z več varnostnimi ukrepi. Zaradi toplote raste pritisk, ko je avtomobil na soncu. Zato je možno rezervoar napolniti samo do 80%. Proizvajalec testira rezervoarje na pritisku do 30 barov, tako da rezervoarji ne eksplodirajo, tudi če bi bili napolnjeni 100%. Na samem rezervoarju je nameščen varnostni ventil, ki ima v primeru visokega pritiska nalogo, da razbremeni rezervoar. Rezervoar in varnostna armatura sta projektirani tako, da ne more priti do eksplozije niti pri požaru, v primeru težje prometne nesreče pa je dokazano, da sta dodatni ščit pred udarci.
Če pride do predrtja rezervoarja in vžiga plina, ta gori v usmerjenem plamenu, medtem ko se bencin razlije po površini in ponavadi s svojimi ognjenimi zublji zajame celotno vozilo. Vsekakor je plinski rezervoar, ki je iz jekla, veliko (do 20 krat) močnejši in odpornejši od bencinskega ali naftnega rezervoarja, ki sta običajno iz plastike.
Cev se ne more poškodovati, saj je zaščitena s posebnim zaščitnim delom.
Pri pravilni vgradnji in nastavitvi se ne sme občutiti vonj plina. Neprijeten vonj plina opozarja na neko okvaro ali napako.
Ko je avtoplinska napeljava vtečena, ne zahteva posebnega vzdrževanja: zadostuje servis po prevoženih 20.000 km oz. enkrat na leto v enem od naših servisov. Vsekakor pa so vsa navodila v servisni knjižici, ki jo prejmete ob vgradnji.
V nekaterih evropskih državah kot so Francija, Italija, Nizozemska in Anglija proizvajalci avtomobilov izdelujejo avtomobile s pogonom na avtoplin že v serijski proizvodnji. Vendar pa je v teh državah avtoplin razširjen že vrsto let.
V zimskih mesecih lahko pri starejših avtomobilih z uplinjačem pride do težav pri vžigu, medtem ko pri vozilih z vbrizgom teh težav ni, glede na to, da se avto zmeraj vžge na bencin, odvisno od sistema pa se pri določenem številu vrtljajev oz. pri določeni delovni temperaturi motorja preklopi iz bencina na plin.
Doseg vozila na plin je odvisen od velikosti rezervoarja in porabe goriva. Na daljših relacijah je možno z majhnim rezervoarjem in s povprečno porabo prevoziti več kot 450 km. Ne smemo pa pozabiti, da se po vgradnji plinskega pogona še vedno lahko vozimo tudi na bencin, torej da imamo vozilo z dvema vrstama goriva. Če upoštevamo to, je lahko doseg vozila okoli 1000 km brez ustavljanja na plinski polnilnici ali bencinski črpalki.
Problem je rešen tako, da količino polnjenega plina omogoča sama armatura na rezervoarju, ki je s strani proizvajalca naravnana tako, da je maksimalno dovoljeno polnjenje 80% od skupne prostornine rezervoarja.
V Sloveniji je trenutno sedeminštirideset črpalk, ki ponujajo tudi avtoplin. Petrol in Istrabenz načrtujeta povečanje prodaje avtoplina, tako da naj bi v prihodnjih letih v Sloveniji vsaj 60 bencinskih servisov, kjer bo ob nafti in bencinu mogoče kupiti avtoplin. V Evropi je okoli 8000 bencinskih servisov, ki ponujajo avtoplin, od tega jih je samo v Italiji okoli 2000.
V primeru prometne nesreče je zadosti, da zapremo izhodni ventil na rezervoarju plina, pri novejših modelih pa obstoječi elektroventil avtomatsko ob izključitvi kontakta na vozilu prekine dotok plina.
Avtoplin ima zaradi svojih lastnosti ugoden vpliv na motor. Trajnost motorja se poveča za ca. 35% v primerjavi z motorjem, ki za pogonsko gorivo uporablja bencin. Delovanje motorja je tišje, cilindri motorja se manj obrabljajo, motorno olje je bolj trajno, trajnost katalizatorja in lamda sonde pa se podvoji. Popolno zgorevanje zmesi plin-zrak v cilindrih motorja ne vodi do izgube goriva v izpušnih plinih. Izpušni plini so čistejši.
Instalacija sistema traja en delovni dan.
Vgraditi plin v avtomobile z dieselskim motorjem je mogoče na dva načina. Pri nas predelujemo dizelske motorje na način, da motor troši plinsko ilje in avtoplin hkrati. Na ta način dvignemo moč motorja, zvišamo delež izgorjenega plinskega olja v valju in zagotovimo prihranek, ki znaša med 5 in 20% (odvisno od tipa motorja).