Opel svoje modele serijsko predelane za uporabo avtoplina (LPG- utekočinjeni naftni plin) prodaja že od leta 2009, zdaj pa so za doplačilo v višini 2.000 evrov serijsko predelani modeli na voljo kupcem tudi v Sloveniji. Predvidevajo, da naj bi se višja cena vozilom na LPG pokrila v dveh letih uporabe.

Vsak tretji Petrol s polnilnico za avtoplin 

 

(Foto: Gregor Prebil)

Trenutno je v Sloveniji že preko 70 bencinskih postaj opremljenih tudi s polnilnim mestom za LPG, od tega jih ima samo Petrol 56. Kot je povedal Borut Sočič iz Petrola bodo svojo mrežo še širili. Njihov cilj je postaviti do 90 polnilnih postaj za avtoplin, kar pomeni tretjino vseh Petrolovih postaj.

Sočič dodaja, da je uporaba avtoplina v Sloveniji v močnem porastu. Leta 2005, ko so bile postavljene prve polnilnice, so na leto prodali 240 ton avtoplina, letos pa naj bi na vseh polnilnih postajah v Sloveniji prodali 7.600 ton avtoplina. Uporaba avtoplina naj bi se povečevala tudi v prihodnje, saj so državne trošarine zaradi večje čistosti v primerjavi z dizlom in bencinom, veliko nižje.

Prostornost ostaja enaka

 

(Foto: Gregor Prebil)

Pri Oplu so se prav zato odločili, da serijsko predelana vozila na plin ponudijo tudi pri nas, saj avtoplin prinaša kar nekaj bistvenih prednosti pred bencinskimi ali dizelskimi agregati. Prednosti so daljši doseg vozila z enim polnjenjem, daljša življenjska doba motorja, nižji stroški z gorivom (okoli 40 odstotkov) in manjši izpust škodljivega CO2 (okoli 15 odstotkov). Slabost v primerjavi z bencinskim agregati je nekoliko dražje vzdrževanje v primerjavi z bencinskimi agregati, saj je treba na vsakih 60.000 kilometrov zamenjati plinski filter (40 evrov brez dela).

Spremembe na vozilih (prostornost ostaja enaka) opel so vidne v prtljažniku, kjer je namesto rezervnega kolesa zdaj jeklena posoda za plin, ventil za polnjenje avtoplina je nameščen na mesto, kjer se polni gorivo, na sredinskem delu armaturne plošče pa je stikalo, kjer lahko voznik preklaplja med plinskim in bencinskim pogonom. Nekoliko je prilagojen računalnik motorja, regulator, prilagojeni so ventili. Je pa avtomobil v povprečju zaradi vgradnje sistema za 50 do 60 kilogramov težji.

Vir: Žurnal

Če imate dodatna vprašanja glede vgradnje, si lahko več preberete na naši spletni strani (Predelava na avtoplin) ali podate svoje vprašanje med komentarji spodaj. Naši strokovnjaki pa bodo z veseljem odgovorili na vsa vaša vprašanja, dosegljivi pa so tudi na telefonsko številko 041 300 020